Will Vs Skill: Ostatnie Zdrowe ZmianyKilka tygodni temu zauważyłam, że tata wygląda szczególnie sprawne. Wiedząc, że regularnie trenuje, zapytałem go, co on robił, aby uzyskać taki dramatyczny wynik. „Rzuciłem cukier” – z dumą ogłosił on, opisując, jak zbędne kilogramy, których nie mógł otrząsnąć, praktycznie padły z niego.  

W tym dniu i czasie, gdzie cukier jest ukryty w prawie wszystkich,

wychodzić zawsze-temping składnik sacharyny nie będzie mała rzecz. Byłem topdj.pl pod wrażeniem. I, jak pisałem wcześniej, opierając się na dowodach, ja opowiadam się za jakąkolwiek dietę, która zachęca do diety z minimalnie przetworzonych produktów. Ale kiedy zobaczyłem tatę na weekend, nie mogłem nie zauważyć, że jego nowa dieta była całkowicie opuszczona. Tata wrócił do sody i szczodrze dzielił się z moim synem bułki, pokryte szkliwem, które jest zazwyczaj kupuje w swojej lokalnej piekarni w sobotę po południu. Mój trzylatek myślałem, że to jest wspaniałe. Ojciec wyglądał trochę winny. Miał ciężki tydzień, a on przyznał, że wszystkie jego dobre intencje zostały w pełni rozwiązane.  

Mogę opowiedzieć o walce ojca za to, aby go przestrzegać diety bez cukru. W mojej własnej podróży zdrowia miałem wiele przystanków i startów. W różnym czasie, odkąd zdiagnozowano toczeń, kupowałam nowe gadżety, chodziła na diety, pisałam na 40-dniowe programy i uczestniczyła prawie we wszystkim, co obiecał, że rewolucję w opiece zdrowotnej. Moje wysiłki zazwyczaj spłacić w krótkim okresie, a ja czułem się świetnie, czerpania fizyczne i psychiczne korzyści zmian, które zrobiłem. Oczywiście, że zawsze chciał robić to, co robił, ale z czasem moje stare nawyki i wzorce zachowań wrócą, i wrócę tam, skąd zacząłem.  

Mój ojciec i ja nie jesteśmy sami w naszej walce o zdrowe zmiany.

Według badań przeprowadzonych przez American psychological association, mniej niż jeden na pięciu dorosłych z powodzeniem radzą sobie z takimi związanymi ze zdrowiem ulepszeniami, jak utrata masy ciała, rozpoczęcie regularnego programu ćwiczeń, zdrowego odżywiania i redukcji stresu. Wśród tych, którzy studiują zmiana zachowania, to zjawisko nazywa się pęknięciem w zachowaniu intencji. Jak pisałem wcześniej, nawet jeśli naprawdę zamierzają zmienić swoje zachowanie, to nie oznacza, że będziecie się rozwijać.  

Poświęciłem tym temacie cały rozdział w swojej przyszłej książce, i jeśli ja czegoś i nauczył się z wszystkich swoich badań, to tego, że przyczyny różnic między tym, co będziemy robić, a tym, co my właściwie robimy, to skomplikowane. Trzeba tylko dostrzec pomyśleć o tym, że jesteś przeciwko, aby zobaczyć, dlaczego to może być tak trudne do zrobienia długoterminowe zdrowe zmiany – sprytnie zwraca się z apelem do was z półki supermarketu, ciągły wyścig z czasem, zmusza do wyboru, opierając się na szybkości i prostocie, a nie długoterminowych korzyści, i zrobić listę długości za rękę, na której „więcej się ruszać” lub „lepiej jeść” po bardziej pilnych zadań. W tym szalonym, zabieganym, biednego czasem, stwardnieniu świecie nieuchronnie popełniamy błędy, a kiedy to robimy, myślimy o sobie jako o wadach i слабовольных.  

Był to jeden ze słabszych miejsc w mojej własnej działalności rekreacyjnej. Pomyślałem, że gdybym mógł pozostać na tyle skoncentrowany, gdybym mógł zmusić się, jest lepiej, więcej ćwiczyć i mniej stresu, wtedy bym stał się zdrowszy. Ale znowu i znowu, z pierwszym skrajnym terminem pracy, pierwszej bólem głowy, pierwszą zmianą grafiki lub pierwszym emocjonalnym wyzwaniem, strategia ta nie powiodła się.  

Polegać na siłę woli i samokontroli jak na kluczową strategię w osiągnięciu zdrowia nie jest całkiem bez powodu.Polegać na siłę woli i samokontroli jak na kluczową strategię w osiągnięciu zdrowia nie jest całkiem bez powodu.

Posiadanie dobrej samokontroli może mieć wpływ na sukces w życiu, a także na zdrowie i samopoczucie. Ale dowody wskazują, że samokontrola sam w sobie nie jest kluczem. Chociaż istnieją sprawdzone sposoby, aby zwiększyć siłę woli i samokontroli, o których można przeczytać tutaj, jest prawdopodobne, że będzie to miało tylko niewielki wpływ na długoterminowe zdrowe zmiany.  

Pozwól mi powiedzieć inaczej. Wyobraź sobie, że na biurku leży czekoladowe ciastko. Za każdym razem, kiedy podnosisz oczy od komputera, widzisz muffin. On cię wzywa, kusi, błaga go jeść. Załóżmy, że w ciągu dnia spojrzał na ciastko 99 razy i 99 razy przeciwstawiali mu. Ale potem, w 3 godziny, dni, kiedy czujesz się trochę zmęczony, a twój szef tylko że dał ci jeszcze jedną niemożliwy okres, w 100-szy raz spojrzeć na czekoladowym życzliwość i poddajesz się. Będzie można poczuć przyjemność, ale wkrótce za nim idzie poczucie winy. Myślisz, że jesteś frajerem.  

W tym scenariuszu miał siłę woli 99 razy na 100. Faktycznie, ja bym powiedział, że masz supermoce. Jak Tracy Mann, profesor psychologii społecznej i psychologii zdrowia na Uniwersytecie Minnesota, podkreśla w swojej książce „Sekrety z Laboratorium jedzenia”, problem nie w tym, że brakuje ci siły woli i samokontroli. Problem w tym, że muffin siedział przy biurku, gdy czujesz zmęczenie i jeździło.  

Istnieje również obszerne dowody na to, że nasza wola jest jak mięsień,

który może być zmęczony. To zrozumienie pochodzi z badań Roya Баумейстера z Uniwersytetu Case Western Rezerwa. Opracował podstawowy eksperyment na temat samoobserwacji, który pokazał, że jeśli ludzie zmuszeni siedzieć w pokoju przed świeżo upieczonym ciasteczka czekoladowe, nie wolno im jeść, mają mniej samokontroli w kolejnych zadań do rozwiązywania problemów. Баумейстер nazwał ten efekt wyczerpania ego” i uważa, że on otwiera fundamentalny fakt o ludzkim umyśle – co mamy ograniczony zapas siły woli, i że ten czas zmniejsza się z nadmiernym zużyciem. Artykuł цитировалась tysiące razy i zainspirowała setki kolejnych badań. W 2010 roku grupa naukowców przeprowadziła meta-analiza (badanie badań), który, wydawałoby się, potwierdził, że wyczerpanie ego jest realne i wiarygodne zjawiskiem, ale siła i znaczenie tego badania zostały omówione. Naukowcy wciąż próbują dowiedzieć się, kiedy, gdzie, dlaczego i jak исчерпываем naszą siłę woli. Ale podczas gdy oni wciąż próbuje dowiedzieć się rzeczy, jednak w tym wszystkim jest to wyraźny sygnał dla nas, że nie możemy polegać tylko na naszą siłę woli, jeśli chcemy, aby zdrowe zmiany, które robimy w naszym życiu, trwały.  

Tak więc, jeśli klucz do zdrowego zachowania nie tylko w zwiększaniu siły woli i uzyskaniu większej samokontroli, to co to jest? Niedawno rozmawiałem z jednym z badaczem zmiany zachowania Peterem Голльвицером, profesor psychologii na uniwersytecie nowojorskim, który wyjaśnił, że aby zdrowe zmiany trwały, musimy nie tylko mieć znaczną samoregulację, ale i mieć wiedzę, zamiar, a także motywacyjne i wolicjonalne strategii. Голльвитцер zwłaszcza opowiada się za siłę planowania, i pisałem już wcześniej o badaniach, które wskazują, że jego prosta technika planowania „jeżeli-to” jest jednym z kluczy do sukcesu. Jestem również fanem zmiany środowiska wokół mnie, aby zrobić zdrowe zachowanie nieświadomości (świeże owoce w kuchni ławce, a nie chodzić po конфетному ołtarza sklepu, coś w tym rodzaju) i otrzymywać mnóstwo wsparcia od przyjaciół, medycznych trenerów czy ekspertów medycznych).  

Chcę powiedzieć, że jakie zmiany chcecie wprowadzić w swoje życieChcę powiedzieć, że jakie zmiany chcecie wprowadzić w swoje życie

– czy Chcesz rozpocząć regularną praktykę medytacji, ćwiczeń, całkowicie wstrząsnąć swoją dietę lub rzucić niezdrowe przyzwyczajenie, proszę, nie zmieniaj się na porażkę od samego początku, opierając się tylko na swojej samokontroli.  

Biorąc pod uwagę, że mój tata jest ekspertem w rezygnacji z nałogów (z powodzeniem zrezygnował z palenia tytoniu i picia alkoholu), zapytałem go, gdzie myślał, że się pomylił w swoich próbach rzucić cukier, a on odpowiedział, że on myśli, że on nigdy nie wierzyłem w diecie. Myślę, że wgląd papieża – jeszcze jeden klucz do tego, aby zrobić zdrowe zmiany ostatnimi. Musimy wierzyć, że te rzeczy zmienią sytuację i musimy wierzyć w naszą zdolność do zmiany tej sytuacji.